WEB-SET Support - a levelezési szolgáltatás beállításai
A regisztrált domainekhez levelezési szolgáltatást is nyújtunk, azaz igény szerinti postafiókokat tudunk kialakítani.
Az alábbi levelezési adatok minden esetben érvényesek, ha domainjét mi tartjuk karban:
POP3/IMAP szerver neve, a kliens oldali levelezőprogramok beállításához: "pop3.azöndomainneve" vagy "mail.azöndomainneve", azaz pl. pop3.web-set.hu vagy mail.web-set.hu
SMTP szerver neve: a levelek küldése alapesetben nem rajtunk keresztül történik, hanem az internetszolgáltatója által megadott SMTP szerveren. Ha a mi szerverünkön keresztül szeretne levelet küldeni, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot és elküldjük Önnek a kellő beállításokat.
WEBMAIL szolgáltatás elérhetősége: "https://webmail.azöndomainneve", azaz pl. https://webmail.web-set.hu
POP3/IMAP postafiók e-mailcím formátuma: "valami@azöndomainneve", azaz pl. support@web-set.hu
POP3/IMAP postafiók bejelentkezési neve: megegyezik az e-mail címmel
Az alábbiakban az egyik legelterjedtebb levelezőkliens programban, a Microsoft Outlook Express-ben mutatjuk meg lépésről lépésre az általunk szolgáltatott postafiók technikai beállítását.
1.
Nyissuk meg az Outlook Express levelezőprogramot, majd az új postafiók létrehozásához kattintsunk az "Eszközök -> Fiókok... -> Hozzáadás -> Levelezés..." gombokon. Írjuk be a megjeleníteni kívánt nevet, majd kattintsunk a Tovább gombra.
2.
A következőkben írjuk be postafiókunk e-mailcímét, majd kattintsunk a Tovább gombra.
3.
A megjelenő ablakban töltsük ki az adatokat:
A beérkező levelek kiszolgálója: POP3 (vagy IMAP, erről részletesebben alább)* A beérkező levelek kiszolgálója: pop3.azéndomainnevem Kimenő levelek kiszolgálója: az Ön internetszolgáltatója által meghatározott SMTP szerver
Kattintsunk a Tovább gombra.
* IMAP protokoll is használható a levelek letöltésére, azonban a korlátozott tárhely mérete (általában 50 MB) miatt nem javasolt. Ez a protokoll alapértelmezésben a postafiókban található levelek fejléceit tölti csak le, a levél fizikailag a postafiókban marad szerverünkön, így hamar megtelhet a tárhely és a postafiók nem fog tudni leveleket fogadni, melyek így visszapattannak a feladóhoz. A POP3 protokoll ezzel ellentétben alapesetben a levél letöltésének befejeztével szerverünkről törli a levelet, így felszabadítva a fiók tárhelyét. A letöltött levél ezek után már csak azon a számítógépen lesz megtalálható, melyen a letöltés megtörtént a levelező kliensprogram segítségével. Természetesen POP3 protokoll esetében is meg lehet tartani a kiszolgálón lévő leveleket, csak kliens program beállításának kérdése.
4.
A következő lépés a postafiók bejelentkezési adatainak megadása.
Fióknév: megegyezik az e-mail címmel Jelszó: a postafiók elkészültekor általunk megadott jelszó kerüljön ide, a jelszó tárolását célszerű bepipálva hagyni
Ezeket az adatokat természetesen elküldjük a postafiók elkészültének értesítőjében. A postafiók jelszava a webmail felületen (https://webmail.azöndomainneve) megváltoztatható.
Nyomjuk Meg a Tovább gombot, majd a Befejez gombbal érünk a varázsló végére.
5.
Nyissuk meg az újonnan létrehozott postafiók (valószínűleg a "pop3.azöndomainneve" elnevezést kapta) adatait a jobb panelben a Tulajdonságokra kattintva.
Az Általános fülön a következő adatokat látjuk: Postafiók: ide célszerű beírni egy a postafiókra utaló, egyértelműen azonosítható nevet A további "Felhasználói információk" opcionálisan kitölthetőek.
A "Levelek fogadása..." legyen kipipálva (alapértelmezetten ki van).
6.
A Kiszolgálók fülre kattintva ellenőrizzük az adatok helyességét, valamint ha internetszolgáltatónk megköveteli levélküldés esetén az SMTP hitelesítést (a 90%-uk alkalmazza), pipáljuk be a "A kiszolgáló hitelesítést igényel" opciót, majd kattintsunk a mellette lévő Beállítások gombra.
7.
A kimenő levelek kiszolgálójának SMTP hitelesítési ablaka megjelenik, a rádiógombot kattintsuk át a Bejelentkezés részhez, majd a Fióknév és Jelszó helyekre az internetszolgáltató által biztosított SMTP hitelesítési adatokat írjuk be!
Ezt a név és jelszó párost általában az internetszolgáltató által biztosított postafiók adatai is kiválthatják, de a szerződésen is megtalálható ez az adat.
A Jelszó tárolását hagyjuk bepipálva.
8.
OK-zzunk le minden ablakot, el is készültünk a beállításokkal!
Utolsó lépésként teszteljük frissen beállított postafiókunkat egy saját magunknak küldött levél segítségével!
|